Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Karlsson - 6 februari 2008 23:37

=) Kom visst av mej med detta. Eller så fick jag helt enkelt lite panik över att skriva om någon som betyder något för mej. Mycket lättare att dra män över en kam eller kvinnor över en ... Men att skriva om någon personlighet.. hm ja det kan ju tolkas på olika vis och jag bör nog se över mitt sätt att skriva innan jag vågar ut med det här =)

   Men en sak som jag måste skriva om det är faktiskt det här: Jag har tre syskon. Vi har alla sällskap på ett eller annat vis och vi har alla fyra olika uppbyggnader av familjen. Men en sak som verkligen gör mej lite full i flin och faktiskt är lite skrattretande det är likheterna mellan våra respektive. =) Knepigt som fan men alla fyra påminner om varandra. De har drag som liknar varann.. Inte så att de är syskonlika men okej jag ska beskriva vad jag menar.

   M (min M ;)) han har glugg mellan framtänderna, likaså min systers pojkvän och min storebrors fru. Min lillebrors tjej har det inte men då har istället min bror haft ett ganska häftigt mellanrum mellan sina hargaddar ( jag FÅR skriva så för jag har begåvats med exakt likadana,så det så! )

M och min systers pojkvän pratar båda två "rikssvenska" och har ett jäkla munläder, de kan prata på i långa haranger. M lyckats dock svänga lite i sin svada och kan gå att lyssna på om man orkar med långa sagor.. däremot E (min systers pojkvän) , förlåt mej men nu jäklar åker han dit, (du vet att jag tycker om dej E... bli inte ledsen.. vi måste ha någon att reta och hänga ut oxå och nu råkar det bli du ;) ) han pratar och pratar och pratar och det i samma enformiga tonart... ;) Min storebrors fru pratar oxå i långa ramsor men det i en helt annan tonart, frekvens kanske man ska säga. Däremot så skiljer sej här C (Min lillebrors flickvän) ifrån resten av gänget med att hon är ganska tystlåten av sej och hörs inte väl och pratar inte i timmar..

   Mycke mera likheter har de och det är fascinerande att tänka på och att se... knepigt att det blir så.. eller är det bara slumpen?  Nu vet jag iaf att nu orkar jag inte mer. Det har varit en lång dag och min dotter vaknade för en stund sen och hon har feber och mår inte alls bra. Hon fick lite vatten och somnade om men jag tror att hon vaknar snart igen.

Så jag får säga nattinatt här och önska er en god natt...

Av Karlsson - 6 februari 2008 11:17

Ja fy... regnet öser ner och det är grått grått och åter grått. Helst av allt så skulle man vilja i den här gråa dysterheten, slänga sej i soffan med karln bakom röva och filt över sej och glo på en riktigt bra film. Men nu funkar det ju inte riktigt så, istället blir det som vanligt, disk,städ och plock. Vardagen i en familjs liv. Man skulle ju kunna skita i alla måsten men det blir så jobbigt att ta rätt på det då. Det hopar sej liksom..och då är det bättre att ta tag i det och att få undan det och SEN göra det man känner för. Risken med det är att man oftast då är för trött eller så har det dykit upp en massa andra måsten =) Vilka dilemman vi har... vi människor.. Och som jag skrev i en annan blogg,som kommentar, vi kanske ska vara glad att vi inte har så mycket annat att bekymra oss över just nu. Utan att det "bara" är disk och städ och alldeles för lite "vuxentid". 
             Samtidigt som barnen är det bästa som hänt oss så är det oxå en tid då vi som föräldrar helt glömmer bort oss i oss själva. Barnen går före i alla lägen. Och det är ju så det ska vara och så det bör vara men man kan heller inte glömma bort sej själv i det här med föräldraskap. För att bli så bra föräldrar som möjligt så måste vi även få andas,pusta ut emellanåt och få vara just "bara" vuxen.... Om så bara för en timme så behöver vi annat än tänka på än barnen OCH arbete..  Lätt att sitta och skriva om och det är lätt att säga att ja det ska vi börja med...

   AJa nu har vi iaf haft ett avbräck coh min kusin med fru har varit här med sina barn =) Trevligt att träffas och visst blev de lite sugna på Wii =)

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast?
 Pengar
 Kärlek
 Hälsa
 Vänskap

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards