Direktlänk till inlägg 6 februari 2008

Regn,kyssar och pissiga blöjor..

Av Karlsson - 6 februari 2008 11:17

Ja fy... regnet öser ner och det är grått grått och åter grått. Helst av allt så skulle man vilja i den här gråa dysterheten, slänga sej i soffan med karln bakom röva och filt över sej och glo på en riktigt bra film. Men nu funkar det ju inte riktigt så, istället blir det som vanligt, disk,städ och plock. Vardagen i en familjs liv. Man skulle ju kunna skita i alla måsten men det blir så jobbigt att ta rätt på det då. Det hopar sej liksom..och då är det bättre att ta tag i det och att få undan det och SEN göra det man känner för. Risken med det är att man oftast då är för trött eller så har det dykit upp en massa andra måsten =) Vilka dilemman vi har... vi människor.. Och som jag skrev i en annan blogg,som kommentar, vi kanske ska vara glad att vi inte har så mycket annat att bekymra oss över just nu. Utan att det "bara" är disk och städ och alldeles för lite "vuxentid". 
             Samtidigt som barnen är det bästa som hänt oss så är det oxå en tid då vi som föräldrar helt glömmer bort oss i oss själva. Barnen går före i alla lägen. Och det är ju så det ska vara och så det bör vara men man kan heller inte glömma bort sej själv i det här med föräldraskap. För att bli så bra föräldrar som möjligt så måste vi även få andas,pusta ut emellanåt och få vara just "bara" vuxen.... Om så bara för en timme så behöver vi annat än tänka på än barnen OCH arbete..  Lätt att sitta och skriva om och det är lätt att säga att ja det ska vi börja med...

   AJa nu har vi iaf haft ett avbräck coh min kusin med fru har varit här med sina barn =) Trevligt att träffas och visst blev de lite sugna på Wii =)

 
 
Ingen bild

Christina

7 februari 2008 06:11

Hoppas våren kommer snart och att det blir en varm sommar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 14 december 2008 14:05

Japp.. jag jobbar och sliter. C är och spelar och jag gör mitt bästa att slå in paket lika bra som hon gör i sin lilla butik. Världens bästa affär ;) Vill bara  skriva att nu har jag knappt en halv månad kvar i grannstaden... Jag har gjort det! Mått...

Av Karlsson - 3 december 2008 10:05

Jag har inte sagt upp mej än... feruari blir det .. eftersom januarimånad brukar vara en lite trög månad för vikarier.. fick tänka om lite... så ge fan i att sucka och kom och jobba en sväng istället... ...

Av Karlsson - 30 november 2008 12:47

Japp då är det dags för nedräkning inför julen... Jag kommer att skriva lite här då och då men mest kommer jag att finnas på www.metrobloggen.se/mellanskitochrosor     Welcome! ...

Av Karlsson - 29 november 2008 16:54

Japp idag vaknade man av att sambon satt på sängkanten och smekte mej på ryggen och gav mej pussar i hela ansiktet. Till min stora förvåning säger han att svärmor är här! Jisses!! Hon bor i Stockholm men har varit under veckan i Karlstad hos en vänni...

Av Karlsson - 28 november 2008 21:40

så berättar jag nu för hela bloggvärlden att på måndag den 1 december så säger jag upp mej!!! Ja, en vet jag absolut kommer att hata mej men så är det. Har först och främst fått ett vikariat och sen så finns jag tillgänglig som vikarie inom hela komm...

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast?
 Pengar
 Kärlek
 Hälsa
 Vänskap

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards