Alla inlägg under januari 2008

Av Karlsson - 31 januari 2008 20:56

Sjukhus är alltid lika roligt... 45 min väntan för att få visa upp sin nakna kropp inför en vilt främmande människa med iskalla instrument och DESSUTOM betala 150 spänn för att de ska säga ngt som man egentligen vet. ( i vissa öron så lät nog det där en aning perverst.... (LINDHA?! =) )


Aja så är det iaf men turerna dit är ibland nödvändiga och gäller det barnen så tvekar man inte.. gäller det en själv, så drar man sej ända tills folk som älskar en hotar med både det ena och det andra  innan man går dit =)


Apropå det så gjorde jag idag lite  research på folk när jag ändå satt där 45 min innan jag fick komma in... (frågan är om jag egentligen inte har rätt att klaga då? 45 efter utsatt tid? Nåja.. orka...)

Intressant... föräldrar med litet sjukt barn: pappan går omkring, händerna bakom ryggen, muttrande massa ramsor om vilken tid det tar och varför de inte tar hänsyn till folk som har småbarn. Mamman vyssjar den lilla pojken
(? svårt att se när det är både blått o rosa på barnet men eftersom de sa Dennis så kanske det är onödigt att ens fundera på könet.. nåväl)

 som är röd i ansiktet av feber och gråter otröstligt, mamman har smått panik och man ser i hennes ögon att hon bedjande vill att pappan tar över lite, pappan har fullt upp med att muttra. Vanligt fenomen? Ja i min verklighet är det det.. i min verklighet åker man själv som mamma med barnet till sjukhuset o pappan är kvar hemma.. på det sättet har man kontroll över vad de gör med barnet och man får all information själv som mannen skulle ha glömt hälften av. Tex... han kommer hem lämnar över barnet och säger... feber...öh.. hög... röd? Grön? äh öron ont.. apoteket imorgon... hm.. 13 dar?

    När jag läste det här så märkte jag allt att jag har nog antingen en liten feminist i mej som helt plötsligt ploppade upp som gubben i lådan eller så har jag en liten Tony Richardsson i hjärnan som man kan höras säga " JA Ä INTE BITTER" ....

Sen vet ni som känner mej att jag är inte riktigt sån här.......JAG ÄR VÄRRE =) 

 Tillbaka till min människostudie i väntrummet. Det roligaste eller ja det mest intressanta är att en äldre dam har suttit där minst lika länge som jag och paret med barnet. Hon håller krampaktigt i sin handväska och så sitter hon med den i knät och båda händerna stadigt om den... BLIXTSTILLA.... i över 45 min (för stackarn blev inropad efter mej) I mitt huvud rörde sej en massa tankar... jag gick igenom de senaste dagarna av händelser, ändrade mina långa storkben i oändliga lägen... muttrade lite...suckade lite... pillade på gylfen tills jag insåg att det nog såg aningen misstänkt ut... Men damen satt helt stilla?!  Gamla tanter brukar väl ändå behöva gå o pissa? Det var ju så en annan hade problem med blåsan under de 45 minutrarna... men jag var smart... jag gick på toa precis efter jag anmält mej... jag hade ett försprång... jag hade tänkt...;) Såååååå då slog det mej... när sköterskan ropat min namn och jag gick förbi damen... då slog det mej.. jag flinade elakt mot henne och tittade mot handväskan.... Thihihi hennes blåsan var FULL! Hon kunde inte röra sej... Gud vet hur länge hon hade suttit där innan jag kom?










Av Karlsson - 30 januari 2008 15:14

=) Say no more!!

Av Karlsson - 30 januari 2008 14:52

JÄVLA LINDHA!!!!! =) ;) Jag älskar dej gumman det vet du.. men "dumheter" är du bra att få in mej på ;)

Av Karlsson - 30 januari 2008 14:47

Men inte nog med att Robert har en Tage... Linus har en egen Tage och han har en egen säng oxå ;) Stolt hundägare =)

Av Karlsson - 30 januari 2008 14:44

Min lillebror har adopterat en vovsing ifrån Spanien. Allas våran Tage. =) Han är så go och han har vant sej både med folket och språket =) Han har gjort starkt intryck på Linus som älskar Tage så här kommer därför en bild på begäran på lilla Tage=) Lite suddigt dock =(

Av Karlsson - 30 januari 2008 14:33

Idag kom M med sina två barn O och M hit och hälsade på. M hade även med sin pojkvän A. Roligt att träffa dom. Det blir långt mellan träffarna... Vi bytte julklappar jag och M ( ?!)


Och om det ändå hade varit under andra omständigheter. Men jag tror att de fick något annat att tänka på för en stund iaf och det var inte utan tårar de åkte härifrån... *SUCK*


Ibland önskar man att man vore liten igen. Utan vuxenbekymmer och utan sorger.... Fast det är klart när man var liten var de "små" bekymrena stora för en annan så det är nog lika illa ;)


Inget återbud hos läkaren idag så jag får vänta tills imorgon... *suck igen*

Av Karlsson - 30 januari 2008 08:58

behöva städa.. så jag lägger upp den här och sen får jag försöka ta tag i mej själv =)

Av Karlsson - 30 januari 2008 08:50

Är det ngn som har en soffa till övers???? =)

Skämt åsido. Det där är en gammal soffa som blev utslängd i början av året.. tyvärr gör både hund och barn att soffor slits i den milda grad så nu gör jag en sniken efterlysning!!! Ngn som har en soffa de vill bli av med? =)

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast?
 Pengar
 Kärlek
 Hälsa
 Vänskap

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards