Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Karlsson - 4 februari 2008 22:04

Ja jisses... Helt sopslut i mössan. Vet inte ens vad jag ska skriva.Det har ju inte hänt så mycket under kvällen heller. Varit med barnen,städat(som vanligt!) Tvättat(Ovanligt?) och naturligtvis det man längtar efter varje dag, diskat! Inga obehagliga händelser eller överaskningar (Tack gode gud, för nu borde det väl räcka med skit!) Men heller inga glada nyheter eller miljonvinster...

   Mina studier ligger på is.. fast när jag tänker efter så finns det en studie som jag har tillsammans med mina arbetskamrater och det är "vanlig" personal som hamnar uppe på kontoret bland cheferna, hur de förändras. Från till att vara,om inte annat så ialla fall kunnat känna sympati och empati till sina medmänniskor, till att bli totalt hjärntvättade och helt befriade ifrån medkänsla . Frågorna är som följer; händer det här alla? Är dom såna hemma hos sina nära och kära?   Och varför blir de såna? Är de helt plötsligt en helt annan person? Är de förmer än oss på "golvet"?  För det första så kan jag inte förstå hur folk kan vara så kalla, kan inte förstå hur man kan pissa på folk som redan ligger...

   Kan heller inte förstå när detta händer gång på gång på gång och till olika personer. Det är alltså inte samma person som drabbas varje gång utan det slår till på de flesta. Nä förresten.. ta bort det där "till de flesta", de som är bruna i ansiktet( av allt asslicking) de som är chefernas gullegull och som gärna berättar alla "fel" folk gör ( utan att sopa framför sin egen dörr) de drabbar det inte.

    Men jag hoppas och jag tror.... att en jävla dag(!) slår det tillbaka och då vill jag vara där och jag vill skratta och jag vill sjunka till deras låga nivå och jag vill sopa backen med dom och sen ska jag gå därifrån och kasta näsduken som för övrigt är brun efter att jag torkat mej i ansiktet!!!

Av Karlsson - 4 februari 2008 16:55

to do.. Hmm.. Började dagen med att som vanligt fixa barnen inför skolan. Sen åkte jag o Linus hem och myste lite. Han spelade lite på dator och sen även lite Wii. Mamma kom in och vi åkte till Lidl och handlade. JIHOOO de hade garn kvar =) Här ska minsann stickas ;)

Hämtade Emmie på skolan och sen drog vi iväg med mamma till Jysk i Åmål. Vad skulle hon ha? Hmm det visste hon knappt själv. Det slutade iaf med att jag shoppade lite även där.

  Men som grädde på moset så bjöd hon på pizza och det gjorde ju resan och springandet i affärer mycket lättare =)

  Nu hemma igen och jag har totalt drabbats av skrivlramp tror jag så jag skriver senare när barnen lagt sej och hjärnan funkar igen =)

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast?
 Pengar
 Kärlek
 Hälsa
 Vänskap

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards