Alla inlägg under maj 2008

Av Karlsson - 27 maj 2008 23:48

Jahapp då var det dags... Eller jag vet inte. Lillen var så dålig ikväll, han skrek i nästan en halvtimme och bara skakade och hade ont i magen. Ringde sjukvårdsupplysningen då inget hjälpte. Prövade allt... :( Fick till svar att om han var otröstlig i en halvtimme till så skulle vi åka iväg... Och då inte här i stan utan nu är det Karlstad som gäller. Helt sanslöst med tanke på att det finns ett fullt fungerande sjukhus... Aja det var en parantes. Jag tänkte jag ger honom tio min absolut inte en minut till. Ja ni skulle ha sett honom, stackarn.  Men fem minuter efter samtalet så kräktes han.. Så nu sover han äntligen.... helt utmattad.

 Finns det något mer hjärtskärande än när barnen blir dåliga? Nu var det om man nu får säga så tur i oturen att det "bara" var kräkningar. Men man tänker på vad det kunde ha varit. Ja fy... men nu sover han som sagt och för hans skull hoppas jag att han får sova hela natten utan hemska kräkningar.


Jag själv ska lägga mej nu utmattad och trött efter dagens städ och tvätt.


Nattinatti.... 

Av Karlsson - 27 maj 2008 09:30

Så gick det med detta bloggande ;)  Har hittat ett ställe som jag stormtrivs med.. tyvärr är vi två som slåss om jobbet :D Men må bästa man vinna!


Nä jobb finns det men tyvärr är det oftast som timvikare men tillsvidare anstllningen hägrar ju därborta i horisonten :)

Det finns bra  jobb och det finns dåliga och det är som Lerbo skrev att jobb finns det men man ska oxå hitta ett ställe där man ska trivas. Jag trivs bäst med att jobba nätter. Men jag kan även jobba andra tider. JAG HATAR 7-16 jobb. Barnen har fått vara med och bestämt nu och de tycker att det är bäst när jag har varierande tider. Ibland dag, ibland kvällar och ibland natt. Då finns jag tillgänglig mera. De tycker inte om när jag är borta varje dag eller dygn... Så just nu trivs de och jag trivs oxå. Sommaren kommer ju att bli suverän då jag jobbar enbart natt. Gott att vara ledig på dagarna och jobba mindre pass..Det passar mej ypperligt!

Har även slängt in en ansökan till manpower då de titt som tätt söker folk i Säffle och de har manpower som kastar in folk i jobb. Vem vet... man kanske står och borrar i någon plåt framöver.. jag tänker iaf inte tveka utan pröva om något dyker upp :)


HÄRLIGT VÄDER!!! Dagen till ära ska jag tillbringa i tvättstugan. Ska bli skönt att få komma ikapp och ta alla sängkläder. Sen blir det ett redigt vårstäd då jag känner att vi börjar komma iordning och alla saker är på sin plats. Just nu känns allt bra!


Mina studier och mitt skrivande är stilla för tillfället och jag känner inte att jag har tid att skriva alls.. Men det kommer nog! :)


Ha det gott så länge så kommer en lägesrapport sinom tid :)

Av Karlsson - 18 maj 2008 09:36

Har en viss förmåga att inte räcka till märker jag. Jobbar och jobbar och jobbar... Som tur är så är det varierande tider så jag är iaf inte borta hela dygn nu när jag jobbar. Men man märker ju en viss skillnad från att gå från fast schema till ett halvfast med 50% flytande tid. Lite stress i kroppen ger det. Inte för att man behöver vara orolig för att INTE få timmar!! Hjälp.. de drar i mej varje dag. Så ni som utbildar er till undersköterskor.. jag kan säga på en gång, det blir absolut inga problem för er att få jobb. Ni kan t om få lite timmar från mej :D

    Jag trivs iaf och det är det bästa beslut jag har gjort, får se om jag kommer tillbaka till Åmål, garanterar de mej jobb så går jag inte tillbaka.

Nä.. här kan inte jag sitta och filosofera, jag måste åka och jobba!!


Ska skärpa mej och skriva mera nu.. om inte annat så lite oftare än vad jag har gjort den senaste tiden.

Ha det gott bloggisar!!!



Presentation

Omröstning

Vad är viktigast?
 Pengar
 Kärlek
 Hälsa
 Vänskap

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards