Direktlänk till inlägg 7 april 2008

Ångest....

Av Karlsson - 7 april 2008 22:18

ångest behöver inte bara betyda dåligheter. Ångest betyder också förändring, förändring kan vara bra. I mitt fall har det varit till det bättre. Jag har haft ångest, inte svår och inte ofta. Vaknade en natt för ja... kan det vara ett år sen? ( tiden har mindre betydelse, det var turbulent omkring mej och mitt liv var jobbigt och svårt) täcket som jag hade på mej var tungt. Det hade lika gärna kunnat vägt hundra kilo. Jag fick råpanik, jag kunde inte andas, försökte sparka av mej täcket så jag skulle få luft! När jag väl fick av det så kände jag lättnaden men jag mådde absolut inte bra. Hjärtklappningar och kallsvettningar. Jag gick upp och satte mej vid köksbordet. Där försökte jag dricka lite vatten och ta mej samman. Då gjorde jag det jag gör nu. Jag skrev och skrev och skrev. Tyvärr inte på dator och jag sparade det inte. Kunde ha varit bra för mej själv att få läsa vad jag skrev den natten.  Jag vet nu vad som gnagde mej och det finns fler faktorer till att jag mådde som jag gjorde. Sen vet jag människor som har det så ofta och får jättehemska ångestattacker. Det har jag ju också varit i närheten av. Inga vacker syn och för dom det drabbar måste det vara fruktansvärt hemskt.

     Som tur är har det hänt bara några gånger efter det att jag fått små ångestattacker men de är korta och de är inte intensiva. Inga på flera månader. Saken hör nog till den att runt omkring mej börjar saker och ting lugna ner sej, jag går och pratar ganska ofta. Jag har en bra grund att stå på med många människor runt omkring mej som vill mej väl och som finns där för mej. Och ni vet inte ens hälften av det som har hänt runtomkring mej! Jag säger det själv för jag vet att det är så, det är ett under att jag och barnen står på benen idag. Sen får ni tro eller tycka vad ni vill, men det är så det är.


   Tjejen jag pratar med tycker att det är jättebra att jag skriver av mej men jag kommer inte att göra det mer personligt än så här.. jag flyttar det till en annan blogg.     Men det är roligt att skriva en massa "trams" också :)


Nä nu ska jag ta kvällen, för imorgon blir det fullt upp med massa måsten och faktiskt en hel del roligt också.


God natt bloggen.......vi ses imörn`!

 
 
Ingen bild

krusa

9 april 2008 14:27

skönt att du mår bättre nu gumman...du vet att jag alltid tänker på dig lilla vän...finns här ett telesamtal bort...det är bara att ringa=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 14 december 2008 14:05

Japp.. jag jobbar och sliter. C är och spelar och jag gör mitt bästa att slå in paket lika bra som hon gör i sin lilla butik. Världens bästa affär ;) Vill bara  skriva att nu har jag knappt en halv månad kvar i grannstaden... Jag har gjort det! Mått...

Av Karlsson - 3 december 2008 10:05

Jag har inte sagt upp mej än... feruari blir det .. eftersom januarimånad brukar vara en lite trög månad för vikarier.. fick tänka om lite... så ge fan i att sucka och kom och jobba en sväng istället... ...

Av Karlsson - 30 november 2008 12:47

Japp då är det dags för nedräkning inför julen... Jag kommer att skriva lite här då och då men mest kommer jag att finnas på www.metrobloggen.se/mellanskitochrosor     Welcome! ...

Av Karlsson - 29 november 2008 16:54

Japp idag vaknade man av att sambon satt på sängkanten och smekte mej på ryggen och gav mej pussar i hela ansiktet. Till min stora förvåning säger han att svärmor är här! Jisses!! Hon bor i Stockholm men har varit under veckan i Karlstad hos en vänni...

Av Karlsson - 28 november 2008 21:40

så berättar jag nu för hela bloggvärlden att på måndag den 1 december så säger jag upp mej!!! Ja, en vet jag absolut kommer att hata mej men så är det. Har först och främst fått ett vikariat och sen så finns jag tillgänglig som vikarie inom hela komm...

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast?
 Pengar
 Kärlek
 Hälsa
 Vänskap

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards