Direktlänk till inlägg 2 april 2008

Utseende,kläder och personlighet.....

Av Karlsson - 2 april 2008 01:01

     Det som kan göra mej mest konfunderad över när man tänker människor och deras beteenden det är faktiskt hur ytliga folk är. Så fruktansvärt hemska folk är i deras tankesätt. Man synar en person när man träffar den för första gången. Man kollar utseende och man kollar kläder. Så fruktansvärt hemskt, fast det där gör vi utan att vi lägger märke till det. Sen gör  man det och då kommer den stora frågan ; registrerade vi det??!! Störde det mej att hon hade förra årets bågar på glasögonen? Hon är lite rund över magen? Är hon gravid eller är hon bara fet? Oren hy? GUUUD så äckligt! Lite lort på tröjan?

Så fruktansvärda vi människor är egentligen och att vi dömmer en person efter hennes yttre. ( nu säger jag hon men jag menar människan som vi studerar..) Att vi i det ögonblicket som vi ser henne kan ha en uppfattning om henne enbart av det?

   Tovigt hår ,osminkad och tröja som man sovit i när man åker till affären för att köpa mjölk till frukosten. Är det straffbart? Dömmer ni mej enbart pga det?  Är jag en sämre människa?        Vad är det som har gjort att människan är sån? Vad har gjort att så fort någon faller utanför ramen för hur man ska vara klädd,sminkad eller bete sej så är man annorlunda, något fel osv??   Vill man egentligen inte vara unik? Man vill ju inte vara som alla andra? Men ändå så ser man till att inte falla utanför ramen av vad som är "normalt".


Ja jag orkar inte orda mer om detta utan jag slår ihop mina gråblå och tänker på att innan jag åker ifrån Åmål imorgon så ska jag INTE borsta håret, jag ska INTE sminka mej och jag SKA åka hem i tröjan jag sovit i. HA!

 
 
Ingen bild

SYSTER YSTER!

18 april 2008 02:03

HÄRLIGT! Jag borstar inte alltid håret heller - jobbigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 14 december 2008 14:05

Japp.. jag jobbar och sliter. C är och spelar och jag gör mitt bästa att slå in paket lika bra som hon gör i sin lilla butik. Världens bästa affär ;) Vill bara  skriva att nu har jag knappt en halv månad kvar i grannstaden... Jag har gjort det! Mått...

Av Karlsson - 3 december 2008 10:05

Jag har inte sagt upp mej än... feruari blir det .. eftersom januarimånad brukar vara en lite trög månad för vikarier.. fick tänka om lite... så ge fan i att sucka och kom och jobba en sväng istället... ...

Av Karlsson - 30 november 2008 12:47

Japp då är det dags för nedräkning inför julen... Jag kommer att skriva lite här då och då men mest kommer jag att finnas på www.metrobloggen.se/mellanskitochrosor     Welcome! ...

Av Karlsson - 29 november 2008 16:54

Japp idag vaknade man av att sambon satt på sängkanten och smekte mej på ryggen och gav mej pussar i hela ansiktet. Till min stora förvåning säger han att svärmor är här! Jisses!! Hon bor i Stockholm men har varit under veckan i Karlstad hos en vänni...

Av Karlsson - 28 november 2008 21:40

så berättar jag nu för hela bloggvärlden att på måndag den 1 december så säger jag upp mej!!! Ja, en vet jag absolut kommer att hata mej men så är det. Har först och främst fått ett vikariat och sen så finns jag tillgänglig som vikarie inom hela komm...

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast?
 Pengar
 Kärlek
 Hälsa
 Vänskap

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards