Direktlänk till inlägg 17 mars 2008

Kaffe,Små Einsteins och en jävla plog!

Av Karlsson - 17 mars 2008 09:01

När man skriver så här bör man skriva utan att lägga till en massa svordomar för att bevisa för alla (fast mest mej själv) om att man är mycket smartare än så, att ordförådet man innehar är fullt. Men nä! Jag tycker att svordomar gör att ett ord blir otroligt starkt. T ex när man blir arg. Skriver man" nu blev jag oerhört arg" så känns det som att aja hon höjde lite på rösten, skriver man däremot " nu blev jag så in i helvete arg" då riktigt ser man hur taket reser sej av skriket man utbrister och man ser den röda "fejjan" framför sej. Ja som ni märker så har jag som vanligt inget vettigt att skriva om. Jag sitter med kaffekoppen i handen och små Einsteins är på tv:n ( och det gör mej FÖRBANNAT ( thihi) irriterad) Nä det finns faktiskt en del andra program som gör en ännu mer irriterad och det är Ed EDD och Eddy eller hur det nu stavas. JISSES! En morgon med det och man behöver tvångströja. Frågan är hur det här programmen påverkar våra barn? Det skriks och är högljutt och det går ut på att de spyr, äcklar sej och är allmänt elaka.. (Eller har jag fattat fel?)

 Nåja jag tänker inte älta det här något mer för det är så hemskt mycket skit på tv:n nu för tiden... Och man själv ser på en hel del av den skiten också.

  Veckan som gått och som jag har varit någorlunda anonym under har varit händelserik och samtidigt oerhört händelselös. Fullt upp fast ändå lugnt. Hade semester under veckan och var till Filipstad på begravning. Som vanligt inget man önskar gå på men man gör det för att finnas som stöd och för att hedra den avlidne. Tung dag och på något konstigt vis gör det en så sliten. Visserligen satt jag bakom ratten både dit och hem, men just begravningar kör slut på en. Man är trött och man blir helt tom i huvudet. Det var en enkel begravning men oerhört fin( hur det nu kan vara det, men så är det!) Fin musik och cermonin var inte för lång. Första gången som jag är med om en borgerlig begravning faktiskt och det gjorde att nu finns det en anledning till att gå ur svenska kyrkan. Jag kan nu jämföra och jag är oerhört enig med mej själv att det var mycket fler fördelar med en bogerlig begravning. Så det får det bli när det blir dags att vandra vidare.


Urs, det har varit tunga dagar och kämpig tid. Men nu snälla! Låt allt lugna ner sej och snälla. Inte bara av egoistiska skäl utan för annan släkt i min närhet. Låt allt skitprat gå över! Jag är så trött på att inte bara för min egen del utan för min släkt att försvara och gå med huvudet högt fast jag egentligen bara vill krypa ihop och gömma mej. Det finns fler som är drabbad  av det här fenomenet och jag önskar att jag kunde vara honom mer till hjälp! Som tur är finns min syster och jag tror att hon är det bästa stödet han kan få och det är tur att ni finns för varandra. Jag finns också men jag har haft ganska fullt upp med mitt... Men ,syster jag finns här och det hoppas jag att du och han vet. Älskar er!!!


Ps. och som rubriken säger.. utanför kör en jävla plog!!!

 
 
lerbo

lerbo

18 mars 2008 06:46

Hejsan! Nä begravningar är aldrig kul, men skönt när det är över och man kan försöka att gå vidare. Kram

http://lermanskerud.bloggagratis.se

 
Ingen bild

SYSTER YSTER

23 mars 2008 17:31

Vackert skrivet syrran, jag blev alldeles tårögd (och det är inte så ofta..) och Tack! Kramizar Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 14 december 2008 14:05

Japp.. jag jobbar och sliter. C är och spelar och jag gör mitt bästa att slå in paket lika bra som hon gör i sin lilla butik. Världens bästa affär ;) Vill bara  skriva att nu har jag knappt en halv månad kvar i grannstaden... Jag har gjort det! Mått...

Av Karlsson - 3 december 2008 10:05

Jag har inte sagt upp mej än... feruari blir det .. eftersom januarimånad brukar vara en lite trög månad för vikarier.. fick tänka om lite... så ge fan i att sucka och kom och jobba en sväng istället... ...

Av Karlsson - 30 november 2008 12:47

Japp då är det dags för nedräkning inför julen... Jag kommer att skriva lite här då och då men mest kommer jag att finnas på www.metrobloggen.se/mellanskitochrosor     Welcome! ...

Av Karlsson - 29 november 2008 16:54

Japp idag vaknade man av att sambon satt på sängkanten och smekte mej på ryggen och gav mej pussar i hela ansiktet. Till min stora förvåning säger han att svärmor är här! Jisses!! Hon bor i Stockholm men har varit under veckan i Karlstad hos en vänni...

Av Karlsson - 28 november 2008 21:40

så berättar jag nu för hela bloggvärlden att på måndag den 1 december så säger jag upp mej!!! Ja, en vet jag absolut kommer att hata mej men så är det. Har först och främst fått ett vikariat och sen så finns jag tillgänglig som vikarie inom hela komm...

Presentation

Omröstning

Vad är viktigast?
 Pengar
 Kärlek
 Hälsa
 Vänskap

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards